טכנולוגיית זיהוי פנים

טכנולויית זיהוי פנים למפרסמים 

זיהוי פרצופים נחשב מאז ומעולם למיומנות ייחודית ואנשים שידעו לזהות פנים הועסקו בתפקידים ייחודיים, בעיקר בזרועות המודיעין של צבאות או מדינות שונות. בעשורים האחרונים נכנסו לשימוש סוגים שונים של טכנולוגיית זיהוי פנים, המאפשרים לבצע מספר פעולות: הראשונה – לצלם ולשמור תצלומי פנים של אנשים שונים.

סוג נוסף של טכנולוגיה כאמור מאפשר זיהוי פנים תוך ביצוע השוואה בין פנים שצולמו לבין מאגר של צילומי פנים, הן של אנשים ידועים והן של אלמונים וביצוע הצלבת מידע באשר למיקום ולייעוד שלהם. זהו פן נוסף של מהפכת המידע והטכנולוגיה, כאשר השלם המתקבל בעקבות הצלבת פרטי מידע נוספים גדול הרבה יותר מסכום על חלקיו.

 

שימושים נוספים של טכנולוגיית זיהוי פנים

ואולם, בנוסף למערכות ייעודיות כמתואר לעיל, הולכת ומתבהרת תמונה חדשה שיש לה השלכות רבות על עולם השיווק: הטכנולוגיות החדשות קפצו כמה שלבים קדימה, והן יכולות לזהות את הגיל והמין של מי שפניו נסרקו בעזרת טכנולוגיה איכותית. אבל מעבר לאלה, יכולות מערכות ייחודיות לזהות גם הבעות פנים, מצבי רוח, רמת אינטליגנציה משוערת וכיוצא באלה.

אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשימוש במערכות כאמור היא במערכות אבטחה למיניהן, ולאו דווקא מפני התקפות טרור. בקנדה משתמשים בכגון אלה על מנת לזהות פרצופים של מהמרים כפייתיים.

 

מערכת זיהוי פנים למפרסמים ושיווק אישי

ברשת האינטרנט כבר מזמן מכירים את נושא השיווק האישי. דברי הדואר המגיעים לכל תיבת דואר אלקטרוני מותאמים מאד לאופי של מקבל ההודעה, בהסתמך על המוצרים והשירותים שרכש בעבר. אתרי מסחר אלקטרוני שגולש מבקר בהם אפילו מסדרים את המוצרים על פי העדפות הגולש, בהסתמך על הפעולות שלו בעבר, וכיוצא באלה.

במהלך השנים האחרונות, השיווק ברמה האישית והפרטנית זכה לזריקת עידוד ולקפיצה נחשונית קדימה. מרגע שאפשר היה לזהות גיל על פי מראה ומצב רוח על פי הבעת פנים, התאפשר לחברות רבות לשווק מוצרים מתאימים למצב הרוח המשוער של הלקוח הפוטנציאלי (שוקולדים, תכשירי הרגעה, פרחים וכיוצא באלה).

זיהוי הגיל יכול לאפשר לחברות המשווקות מוצרים שונים להתאים את עצמן לקהל לקוחות ייחודי ובו בזמן לא לפספס את הקהל הרחב. ניתן לשווק נעליים או בגדים באופן פרטני ללקוח על פי המראה שלו. חסל סדר דוגמאות משופרות ובגדים הנראים מצוין בפרסומת אבל נראים זוועה במציאות, כשעל הנוחות אין בכלל מה לדבר.

מערכת זיהוי פנים למפרסמים יחד עם אגירת מידע חזותי, שכבר מזמן ניתנת לביצוע והאפשרות לשלוף אותו במהירות ובקלות, יוצרות מערכת פרסומית היכולה להתאים את עצמה לכל אדם ולכל גיל ולהציע להם בדיוק את מה שהם צריכים מצד אחד, או עשויים לרצות מצד שני.

מערכות כאמור עושות מעט סדר בזרם האדיר של המידע התוקף אותנו מכל עבר, מנפות את מה שלא רלוונטי ומשאירות רק את העיקר – מידע רלוונטי ומותאם אישית. מה ואיך זה ישנה בעולם השיווק – נחכה ונראה.