משרד יחסי ציבור

העולם כפי שהכרנו אותו בעבר שינה את פניו ללא הכר בשנים האחרונות. הפכנו משבט קטנטן לכפר גלובלי מרושת ומשופע במידע שזורם כל הזמן ללא הפסקה. בים האינפורמציה שמסביב צריך גם לדעת לקבל את ההחלטות הנכונות ולהבין כי ללא גורם מתווך - משרד יחסי ציבור - עלול קהל היעד לא להבין את המסר העיקרי והחשוב אותו רצית להעביר.

 

למה צריך בכלל משרד יחסי ציבור?

 

משרד יחסי ציבור משמש כצינור בין הגוף המשתמש בשירותיו לבין הקהל הרחב. השימוש בו מביא לתודעה את המוצר אותו רצית שיכירו. רוב החברות המסחריות או אישים מפורסמים בסביבתנו נעזרים ביח"צ כדי למצב עצמם כמובילים בתחומם. חברת מכוניות מכובדת, לדוגמא, תנסה בעזרת יחסי הציבור למקם את השירות שלה כטוב ביותר בשוק.

 

אל תתבלבלו: חברת יחסי ציבור תפעל בשונה מחברות פרסום שאתם מכירים. כל אחת מהן פונה באופן שונה אל קהל המטרה. בעוד שבמשרד פרסום מתבססים על תשדירי רדיו ופרסומות בטלוויזיה הרי שביחסי ציבור מגיעים ליעדם דרך קשרים אישיים, הנשענים על כתבים ועורכים בעיתונות הכתובה והמשודרת וכיום, גם ברשת החברתית באינטרנט.

עבודת יח"צ

 

לא כל אחד יכול לעבוד במקצוע שמטרתו לספק באופן תמידי את רצונו של הלקוח. העבודה היא יומיומית ואיש יחסי הציבור נעזר לא פעם בקשריו הענפים בעולם העיתונות, כדי 'לדחוף' ידיעה או כתבה שיכולה לעשות לחברה אותה הוא מייחצן שירות טוב.

 

היחצ"ן נחשב לרוב אמין יותר בעיני עיתונאים מכיוון שהוא בדרך כלל מספק את הסחורה המבוקשת וגם משום שהקשר שלו עם אותם עיתונאים הוא רב שנים. שני הצדדים – אנשי תקשורת ועובדי משרד יחסי ציבור - יוצרים קשר של אמינות וכך יכולים לשתף פעולה בצורה שתסייע לכולם.

 

דרך העבודה של משרד יחסי ציבור היא שתקבע

 

אנשי היח"צ 'נלחמים' עבור הגוף אותו הם מייצגים על מקום באחד מעמודי העיתונים הגדולים או בתוכנית בטלוויזיה עתירת רייטינג. התוצאות של העבודה הקשה הכרוכה בכך יעניקו ללא ספק חשיפה אדירה ומשוב חיובי מהציבור לאותו גוף. בשונה מעבודת הפרסומאי, הדרך היא זו שמשנה, כשהמטרה בסופו של דבר היא להביא להכרה מלאה של הקהל בגוף או באדם אותו אתה מיח"צן.

 

 

יעד נוסף הוא כאמור מיצוב הלקוח בנקודה מסוימת אליה הוא שואף להגיע. הפעולה הזו נעשית בעיקר בעזרת ייעוץ אסטרטגי, שיציב מטרות ברורות לתקופת הזמן המבוקשת: מה צריכה החברה לעשות? איך היא ממצבת את עצמה בין החברות המובילות בשוק? מה היא יכולה להעניק ללקוחות שלה שחברות אחרות לא?

 

משרד יחסי ציבור כגורם מעצב ומייצב

קורה לעיתים שחברות מסוימות נקלעות לבעיית תדמית קשה, המונעת מהן להגיע אל ליבו של קהל הצרכנים. כאן נכנס לעניינים משרד יחסי ציבור, שמגויס למען מיצוב של אותו גוף מחדש, במטרה לשנות את התפיסה הזו. חברת יחסי ציבור מעבירה כתבות או הודעות לעיתונות ובהן מובאים יתרונות החברה, כדי להצעיד אותה חזרה למקומה הקודם והרצוי.

 

 

בעידן הממוסחר של היום קשה להתנהל בלי גוף תומך ובעל גב חזק, שיגבה אותך ויעניק לך את הכלים הדרושים על מנת להגיע אל תודעת הציבור. אפשר להגיד שזה אפילו כמעט בלתי אפשרי. משרדים ממשלתיים, חברות ענק, ואפילו זמרים ושחקנים נעזרים בשירותו של משרד יחסי ציבור, שהפך לחלק בלתי נפרד מההוצאות השנתיות על מיתוג ופרסום.